Tuesday, June 28, 2016

Ruby Dan Fesyen Berpisah Tiada



Aku berpegang pada satu prinsip 
"hidup ini sekali je , mestilah kita ingin membuat satu pekerjaan yang kita suka. Bosan lah mengadap benda yang sama"

siapa sangka ruby boleh menjahit baju sendiri pada ketika usia 31 tahun?
kita ini kena berani mencuba, rajin, komited ,usaha yang tidak pernah jemu..insyaallah hasilnya alhamdulillah .

pengorbanan dari segi wang ringgit (habis duit simpanan) masa, cemuhan dan sindiran( ada dip and deg tapi nak buat sijil lg)
sokongan dari suami amat diperlukan

belajar ini bukan setakat dari tadika- universiti tapi setiap hari kita akan belajar benda baru, sebab itulah aku bosan mengadap benda yang sama especially di pejabat.

sekarang alhamdulillah walaupun menjahit secara kecil-kecillan sahaja tapi aku bangga dapat memenuhi hasrat orang lain untuk kelihatan cantik

ini diantara contoh baju semasa di kolej Komuniti Pasir Gudang


with raidah and nad





2 comments:

  1. siapa yg carut ko mmg xguna akal.. itu ikhtiar hidup. aku tak ada minat jahit. tp nak cari alternative selain makan gaji.. hurmm

    ReplyDelete
  2. Aku xpernah sentuh mesin jahit until 32years.. Tetapi tu la kan kita xkan pernah tahu selagi xmencuba.. Alhamdulillah best better dari ilmu yg pernah aku belajar (dip or deg)

    ReplyDelete

May 2017 Bercuti Di Kota Kinabalu & Kundasang Again!!

04th May 2017 Day 1 Thursday Flight Depart   Arrive AK 5302 Low Fare JHB Johor Bahru Thu 04 May 2017 07:00AM BKI Kota Kinabalu Th...